Rozgrzewające śniadanie – ryż z warzywami i orzechami ziemnymi

Najzdrowsze śniadania – zwłaszcza zimą – to te na ciepło, bazujące na złożonych węglowodanach, czyli dostarczające energii na długo, sycące, ale lekkostrawne. Dietetycy coraz częściej postulują powrót do zbawiennego dla organizmu zwyczaju jedzenia śniadań podobnych do obiadu: kasza, ryżu, gotowanych warzyw, a nawet zup. Taki posiłek rozgrzewa od samego rana, pobudza żołądek do pracy i syci na wiele godzin. Spróbujecie? Na początek proponujemy delikatny ryż w azjatyckim stylu, z grzybami mun i orzechami ziemnymi.

Składniki:

  • 300 g ugotowanego ryżu jaśminowego
  • 15 g suszonych grzybów mun
  • 1 papryczka chilli
  • 1 filet z kurczaka pokrojony w paski
  • 1 cebula
  • Garść orzeszków ziemnych (niesolonych)
  • Olej sezamowy
  • Olej do smażenia
  • Szczypta soli, mielony pieprz

Grzybki mun zalewamy gorącą wodą, odstawimy na 10 minut. Posiekaną cebulę smażymy na oleju, aż się zeszkli. Dodajemy pokrojoną w paski pierś z kurczaka, smażymy 3 minuty. Dodajemy odcedzone z wody grzyby mun, orzechy ziemne i drobno posiekaną papryczkę chilli, a na końcu ryż jaśminowy. Doprawiamy solą i pieprzem i smażymy jeszcze około 7 minut. Na koniec dodajemy 2 łyżki oleju sezamowego i dekorujemy natką pietruszki. Najlepiej jeść na gorąco, ale możemy traktować to danie również jako drugie śniadanie „na wynos” i spożywać na zimno.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *